תובענה ייצוגית כנגד רשת שיווק מזון

מקרה בוחן – בקשת אישור לתובענה ייצוגית כנגד רשת שיווק מזון

אפליית מחירים באתרי האינטרנט של הרשת

לאחרונה התפרסמה פרשייה במסגרתה נחשף כי רשת שיווק מזון ענקית נקטהבאפליית מחירים ביחס לאוכלוסיות שונות.נמצא שבאתר האינטרנט של הרשת, העלויות למגזר ספציפי נמוכות באופן משמעותי מהמחירים ביתר סניפי הרשת. זו דוגמה מצוינת לדרך בה עובד התהליך של תביעה ייצוגיתבאירוע שרלוונטי לחלקים מאוד גדולים בציבור ומה ההשפעה של כלי התובענה הייצוגית.

 

אם אכן תאושר תביעה ייצוגית

ככל שבית המשפט יחליט שאכן התקיימה אפליה אסורה, באופן שחוצה את הרף הלכאורי הדרוש לאישורה של התובענה כייצוגית,ייתכן שבית המשפט יורה לרשת השיווק להשוות את העלויות שמיועדות לציבור הכללי בהתאםלעלויות המופחתות שמיועדות למגזר הספציפי, והדבר עשוי להוביל לשינוי משמעותי לטובת הצרכנים. כמו כן, בית המשפט עשוי להורות לרשת לפצות את חברי הקבוצה בתשלום כספי או בהטבות, כתוצאה מהנזקים שנגרמו לחברי הקבוצה עקב האפליה האסורה.

ההשלכות העצומות שיש לתביעה הייצוגית

חשוב לציין כי נכון לכתיבת שורות אלו, לא ידוע אפוא אם תאושר תביעה. אך זו רק דוגמה להשלכות העצומות שיכולות להיות למנגנון התביעה הייצוגית, הואיל ומאחר שמדובר ברשת שיווק גדולה למדי, אישור תביעה ופסיקת פיצוי כפי שתואר לעיל, עשויים להשפיע על כלל השוק ועל התנהלות שאר חברות השיווק הגדולות, ולהוביל לתנודות רחבות במחירי השוק.

גם בשל ההשלכות הפוטנציאליות שיש לתביעות הייצוגיות, חשוב לפנות לעורך דין בעל מיומנות וניסיון מתאים בתחום. כפי שמצויןבמאמרים נוספים שפרסמנו, תובענה ייצוגית נדרשת לקבל תחילה אישור מקדים מבית המשפט לפני שהתביעה מתבררת לגופה. תפקידו של עורך הדיןבתובענות ייצוגיות הוא קריטי לכל אורך ההליך, לרבות בשלב הראשון בו עליו לנסות לשכנע את בית המשפט ולהגדיל את הסיכוי שהתביעה תאושר כייצוגית, וכן בהמשך ההליך, אז אמון עורך הדין עלניהול ההליך לשם קבלת פסק דין או הגעה להסדר פשרה שישיגו את המטרות לשמן הוגשה התביעה.

יש לנו את הניסיון והידע הנדרשים להצלחה – פנו אלינו

אם אתם עומדים בפני מקרה שיש בו היתכנות לתובענה ייצוגית, יש מקום ובהחלט כדאי לבחון את הנושא לעומק ולממש את זכויות כל קבוצת האנשים שנפגעו. אתם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות השארת פרטים באתר, או באמצעות האי-מייל Limor@bachlaw.co.il, או בווטסאפ לקישור המופיע באתר או בטלפון מס':  03-6932833 ונוכל לאמוד את המצב ואת סיכויי ההצלחה, כך שניתן יהיה לקבל החלטה שקולה, אם להתקדם בהליך התביעה ומה בדיוק המשמעות של הליך מהסוג הזה.

תובענה ייצוגית כנגד רשת שיווק מזון

סגירת תפריט
דילוג לתוכן