תביעות ייצוגיות נגד צ'מפיון מוטורס, כלמוביל ויוניון מוטורס ויבואני רכב נוספים

כבר יותר מעשור שמשרד בך, לדרמן ושות' מדורג במקומות הגבוהים ביותר על ידי חברות הדירוג הגדולות בתחום התובענות הייצוגיות והנגזרות, כמו גם בתחום האזרחי-מסחרי. אכן, במשך השנים ניהלנו ועודנו מנהלים תביעות כנגד הגופים החזקים, הגדולים והמוכרים בישראל, והובלנו לשורה ארוכה של זכיות באישור תובענות ייצוגיות כנגד גופים בנקאיים ופיננסיים, חברות תקשורת, חברות ביטוח, תעופה ועוד. דברים אלו נכונים גם לגבי תחום הרכב, כגון תביעה ייצוגית נגד צ'מפיון מוטורס ויבואניות נוספות.

 

מהותן של תובענות ייצוגיות

בין אם אתם מעוניינים להגיש תביעה ייצוגית נגד רנו, תביעה ייצוגית נגד קיה, טויוטה, שברולט, תביעה ייצוגית נגד יונדאי או תביעה ייצוגית נגד פורד, חשוב להבין את מהותן של תביעות אלו וייחודן. על קצה המזלג, תובענה ייצוגית היא סוג מיוחד של תביעה, בה במקום שאדם אחד יתבע בשם עצמו – כפי שקורה בתביעות רגילות – התובע היחיד מגיש את התביעה בשם קבוצת אנשים גדולה. על קבוצה זו נמנים אנשים שנפגעו באופן דומה או זהה מהתנהלותה של יבואן או יצרן הרכב, אך לכל אחד מהם נגרם נזק יחסית קל. על מנת שתביעה תוכר כייצוגית על ידי בית המשפט, יש לעמוד בשורה של תנאים, ובהם, עילה המשותפת לתביעה. כלומר, שלקבוצה גדולה של תובעים נגרם נזק באופן דומה, גם אם לא ניתן לבדוק באופן מדויק כיצד ובאיזה היקף נפגע בדיוק כל אחד מהם.

לדוגמא, תביעה ייצוגית נגד סובארו או תביעה ייצוגית נגד סקודה יכולה לעסוק בפגם כלשהו באיטום הרכב, היוצר בעיית חלודה. מדובר בנזק יחסית קל שבגינו אין טעם רב או כדאיות כלכלית להגיש תביעה פרטנית ורגילה, שתוביל לכל היותר לפיצויים זעומים. גם אם יתקבלו פיצויים, סביר להניח שהם לא יכסו את השקעת הזמן והכסף של התובע, ואת כל הטרדה הכרוכה בעניין. מצב זה פוגע בצרכנים שאינם יכולים להוציא את הצדק לאור ולהביא לתיקון ההתנהלות הגורמת לעוול ולכן לחברה לא תהיה מוטיבציה לשנות את דרכיה ולתקן את הטעון תיקון. בדיוק כאן נכנסת לתמונה תביעה ייצוגית נגד טסלה, תביעה ייצוגית נגד קרסו וכדומה.

תביעה כזו מאגדת כאמור קבוצה גדולה של תובעיםש שלכל אחד מהם נגרם נזק קל, ולפיכך גם הפיצוי שכל אחד מהם יקבל לא יצדיק ניהול הליך נפרד. עם זאת, כאשר מכפילים את סכום הפיצוי הפרטני במספר התובעים, מגיעים לסכומים גבוהים ביותר שבהחלט מהווים משקל מרתיע עבור הנתבעת. על כן, תביעות אלו מהוות כלי צרכני ראשון במעלה, שגורם לא פעם לחברות לשנות את דרכיהן ולפעול לתיקון המעוות. יש לציין כי התובע הספציפי, כלומר האדם שבשמו מוגשת תביעה ייצוגית סקודה, תביעה ייצוגית סוזוקי, תביעה ייצוגית רנו וכדומה – זוכה לפיצוי מוגדל עקב טרחתו, גדול יותר מזה של שאר חברי הקבוצה.

מה שלא יכול להיכלל בתביעה ייצוגית טסלה, תביעה ייצוגית יונדאי וכדומה, הוא נזק גדול ומשמעותי שנגרם לאדם ספציפי – למשל פגיעה בתאונת דרכים עקב ליקוי ברכב. כאן יש צורך להגיש תביעה רגילה בשם הנפגע עצמו, הלוקחת בחשבון את ראשי הנזק הספציפיים.

תביעה ייצוגית נגד קרסו

הצלחות בתביעות ייצוגיות נגד גופים בעולם הרכב

ניתן לומר כי תביעה ייצוגית סובארו, תביעה ייצוגית סיאט וכדומה, נועדה לאזן את יחסי הכוחות שבין צרכנים בודדים ובין חברות גדולות ובעלות כוח רב. לרשות חברות כאלו עומדים משאבים מרובים,ומיטב עורכי הדין, אשר יעשו כפי יכולתם על מנת שבית המשפט ידחה את הבקשה לאשר את התביעה כייצוגית. וגם במידה והתביעה אושרה, הן יהפכו כל אבן על מנת להגיע להסדר פשרה מיטיב עבורן מול התביעה, וכך יפעלו גם כאשר  יתקיימו דיונים בבית המשפט.

על כן, בשביל לנהל תובענה ייצוגית, נדרשת מיומנות רבה, ניסיון עשיר ובקיאות מעמיקה מצד עורך דין המגיש תביעה ייצוגית פורד, תביעה ייצוגית קיה וכדומה. משרדנו ניהל בהצלחה לאורך השנים מספר בקשות לתביעות ייצוגיות כנגד גופים מובילים בעולם הרכב, ועשה זאת בהצלחה רבה.

לדוגמא, תביעה ייצוגית צ'מפיון מוטורס ונגד תאגיד פולקסוואגן מגרמניה, עקב נזקים שנגרמים לבעלי הרכבים ולציבור בכללותו עקב בגין פרשת דיזלגייט. כמו כן, בתביעה ייצוגית נגד צ'מפיון ופולקסוואגן בגין כשל במערכת התזמון במנועי TSI ונזקים נוספים, הגענו להסדר פשרה שאושר בפסק דין על ידי בית המשפט במסגרתו נערך מבצע לתיקון כלי הרכב ולמתן פיצוי לבעלי הרכבים שניזוקו.

דוגמא נוספת, משרדנו הגיש לבית המשפט בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד מיצובישי מוטורס וכלמוביל, עקב בעיית קורוזיה סדרתית באזור חלון הגג ברכבי מיצובישי פאג'רו, בגין בעיית איטום בגומייה. עקב הגשת הבקשה הסכימו הנתבעות להגיע להסדר פשרה שאפשר תיקון של כל כלי הרכב הנ"ל והחלפת חלון הגג. .

דוגמא נוספת, הגשנו גם בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד ג'נרל מוטורס ויוניברסל מוטורס בגין פגם בדוושת המצמד של רכבי שברולט ספארק, והגענו לפשרה שאושרה על ידי בית המשפט. בפסק דין אחר אושר הסדר פשרה עם יוניון מוטורס עקב בעיה בטיחותית בטויוטה לנד קורזר פרדו. בהסדר התחייבה הנתבעת לבצע ריקול רכבים הנ"ל, ולפצות את בעליהם..

ככל שנפגעתם מהתנהלות שהנכם סבורים כי מתאימה להתברר בהליך ייצוגי, הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר באמצעות השארת פרטים באתר, או באמצעות האי-מייל Limor@bachlaw.co.il או בווטסאפ לקישור המופיע באתר או בטלפון מס' 03-6932833.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן