תביעה ייצוגית נגד הוט, בזק, בזק בינלאומי, פרטנר, סלקום, פלאפון וחברות תקשורת נוספות

תובענות ייצוגיות

משרד עורכי הדין בך, לדרמן ושות' הינו אחד המובילים בארץ בתחום של תובענות ייצוגיות והנגזרות על כלל היבטיהם השונים. משרד זה הגיש מספר רב של תביעות אשר אושרו והוכרו כייצוגיות על ידי בתי המשפט, כאשר במהלכן התקבלו החלטות תקדימיות פורצות דרך בתחום חדש זה של המשפט. כמו כן, תביעות רבות אחרות אשר הסתיימו לבסוף בהסדרי פשרה, סייעו והביאו תועלת רבה לציבור.

זאת ועוד, התיקים בהם המשרד בוחר לקחת חלק ולהיות מעורב נבחרים בקפידה יתרה, תוך מטרה ברורה, שהיא ניהול מאבקים צודקים על מנת לסייע לציבור ככל הניתן במניעת עוול אמיתי. בשל כך, עורכי דין המתמחים בתחום של תובענות ייצוגיות ונגזרות כמו במשרד עורכי הדין בך, לדרמן ושות', ידעו לטפל באופן מקצועי ומהימן ואף להעניק ייעוץ מקדים בנושא הנ"ל.

חלק מהמקרים בהם משרד זה לקח חלק עוסקים בתחום התקשורת:

  • זכיה בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בזק בינלאומי בגין כשלים חמורים אשר התגלו בתכנת סינון של תכנים פוגעניים באינטרנט ובנוגע להעדר היידוע להורים על האופציה לקבלת תכנת סינון חינמית. התוכנה נועדה למניעת חשיפת ילדים לתכנים פוגעניים במהלך גלישה באינטרנט.
  • זכיה בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בזק בינלאומי וחברות תקשורת נוספות כגון, נטויז'ן וסמיילבנוגע לחיוב שלא כדין בזמן אויר בכרטיסי חיוג המיועדים לעובדים זרים.
  • תביעה ייצוגית נגד פרטנר, תביעה ייצוגית סלקום בעניין חיוב לקוחות חברות הסלולר בגין שירותי תוכן שלא ביקשו לצרוך כלל, ואף ללא קבלת הסכמתם ותוך שימוש בהוראת הקבע שנמסרה לחברות הסלולר הללו.
  • תביעה ייצוגית נגד הוט, בגין זמני המתנה ארוכים בקווי המענה המיועדים עבור פניות לקוחות מעבר לזמן המותר על פי חוק. הסדר פשרה אשר הושג בין הצדדים לאחר הליך גישור ממושך בגדרו צפויה הוט לפצות את כלל הציבור בפיצוי בשווי של 70 מיליון שקלים תלוי וממתין להכרעת בית המשפט.
  • זכיה בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בזק בינלאומיבה נקבע כי בזק בינלאומי הפרה את חובתה על פי רישיונה לספק קו טלפון חינם המיועד עבור פניות בעניין תקלות ופגמים, באשר היא אינה מאפשרת שיחות חינם מקווי הטלפון הניידים.
  • פסק דין בו אושר הסדר פשרה עם חברת סלולרבגין החרגה שלא כדין של סוגי שיחות מתוך תכניות של "בנק דקות", אשר במהלכו נקבע מנגנון שמונע הישנות של התופעה הזו בעתיד וניתן פיצוי לחברי הקבוצה.
  • תביעה ייצוגית נגד פלאפון בקשר עם הטעיית לקוחות שהצטרפו לשורותיה כאשר בידם מכשיר טלפון שאינו תומך באופן מלא ברשת התדרים של פלאפון.

תביעה ייצוגית

תובענה ייצוגית מהווה שליחות ציבורית, הן של התובע המייצג בפועל את כלל הקבוצה, והן של באי כוח הקבוצה התובעת. התובענה הייצוגית מאפשרת לסייע לפרט הניזוק עקב שירות או מוצר לקוי מחברה מסוימת, על ידי יצירת האפשרות להתאגד עם אנשים נוספים שקרה להם מקרה דומה. כך, יכולים הפרטים להתגבש לכדי קבוצה מסוימת שמיוצגת בהליך משפטי באמצעות עורך דין המומחה בתחום תובענות ייצוגיות.

תובענה ייצוגית היא סוג של הליך משפטי אשר מטרתה ייצוג קבוצה של אנשים או צרכנים אשר נסוב להם נזק מאותה פעולה או שימוש במוצר מסוים. במסגרת התובענה הייצוגית, אחד או כמה מחברי אותה קבוצה של צרכנים מייצגים את כלל הקבוצה שנפגעה ומבקשים פיצוי עבור הנזק שנגרם להם. ניתן להגיש תביעות ייצוגיות בתחומים שונים, כגון, צרכנות, בנקאות, ביטוח, הגבלים עסקיים, ניירות ערך, איכות הסביבה, דיני עבודה, נגישות וכן הלאה.

התנאים להכרה בתובענה כייצוגית

  1. קיום של עילת תביעה אישית באחד מהעניינים המנויים בתוספת השנייה לחוק.
  2. קיומן של שאלות מהותיות המשותפות לכלל ציבור נפגעים מסוים.
  3. קיימת אפשרות סבירה שהשאלות המשותפות הללו יוכרעו לטובת הקבוצה.
  4. קיימת קבוצה עם מספר משתתפים המצדיק הגשת תובענה משפטית.

 

בך, לדרמן ושות' הינו משרד בוטיק בין הבולטים בתחום הליטיגציה האזרחית במדינת ישראל, אשר מתמחה בתביעות משפטיות מורכבות בתחום המשפט האזרחי מסחרי, בתובענות ייצוגיות ותובענות נגזרות, בפירוקי חברות ודיני חדלות פירעון, במאבקי שליטה בחברות וארגונים ובהליכים בפני בג"צ בתחומי המשפט הציבורי.

המשרד לקח חלק משמעותי בהליכים פורצי דרך אשר נקבעו בהם תקדימים משפטיים חשובים. יתרה מכך, המשרד היה שותף באופן מלא בהליכה חקיקה בכנסת במספר תחומים, כולל תובענות ייצוגיות, הגנת הסביבה וזכויות אלמנות ויתומי צה"ל. לאור זאת ועוד רבות, מזה 10 שנים ברציפות, שהמשרד מדורג בדרגות הדירוג הגבוהות ביותר בתחומי הליטיגציה האזרחית מסחרית והתובענות ייצוגיות.

קהל לקוחותינו כולל בין היתר בנקים, רשויות מקומיות, חברות היי טק, גופים וארגונים ציבוריים, מגוון לקוחות בתחומי התעשייה, המסחר והתשתית, חברות בתחום הבניה, חברות בתחום הדלק, לקוחות פרטיים וכן לקוחות מחו"ל.

המשרד מורכב מצוות עורכי דין מקצועי ומיומן אשר יעניק לכם את מלוא תשומת הלב, תוך יישום עבודת צוות, חשיבה יצירתית והבנה משפטית רחבה. זאת על מנת להעניק ללקוחותינו שירות משפטי מקיף, מהיר ויעיל תוך יחס אישי המותאם לכלל הצרכים של כל לקוח ולקוחה. מוזמנים ליצור קשר במספר 03-6932833.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן