תביעה ייצוגית נגד בנקים

תובענה ייצוגית היא הליך אזרחי אשר מטרתו איזון כוחות לא שוויוניים בין הפרט לבין תאגידי הענק במהלך התקשרויות משפטיות שונות. זאת על מנת למנוע מצב בו הפרט מתקשה לבצע תביעות והליכים משפטיים כנגד חברות אלה, בגין נזק משמעותי עבור קבוצה גדולה של אנשים, בשל עלויות משפט גבוהות מדי או עקב נזק זניח מדי. כך, עומדת בפני הציבור האפשרות להגיש תביעות ייצוגיות, המאפשרות עבור כל אדם שנגרם לו נזק, לתבוע חברות באמצעות תובע אחד המייצג את כלל הנפגעים הפוטנציאליים הקיימים.
 

 

התביעה הייצוגית נעשית על ידי איחוד של כלל הנפגעים מהנזקים הקטנים אשר התרחשו עבור כל אחד מהם, עד שכל אלו יוצרים נזק אחד גדול שעשוי להסתכם במיליוני שקלים. למעשה, חוק תובענות ייצוגית מונה שורה ארוכה של עילות משפטיות אשר ניתן להגיש במסגרת של תביעה ייצוגית. אחת העילות המשמעותיות והמרכזיות שניתן למצוא בחוק זה היא העילה בהתאם לפרט 3 לתוספת השניה- תביעה ייצוגית בנקים.

ניתן להגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד בנקים במקרים בהם הבנק הפר את חובותיו כלפי הלקוח, בין אם מכוח ההסכם ובין אם מכוח החוק. כאשר קיימת עילה נגד הבנק, תביעה ייצוגית היא הדרך היעילה וההוגנת על מנת להכריע במחלוקת. הבנק הוא תאגיד גדול, ולמרבית הלקוחות אין את היכולות, התושייה והאמצעים על מנת להתמודד עמו באופן ישיר. לכן, התובענה הייצוגית מסייעת להתגבר על הנחיתות בה מצויים כלל ציבור הלקוחות והיא מאפשרת להשוות את יחסי הכוחות בין המתדיינים.

תביעה ייצוגית בנקים

לא אחת, הפעולות הפוגעניות של הבנק נוגעות לסכום לא גבוה עבור הלקוח הספציפי אך באופן מצטבר של כלל הלקוחות מדובר על סכומים המניבים לבנקים רווחים עצומים, ולקבוצה בכללותה לנזקים גדולים.

ניהול עשרות אלפי תביעות אישיות קטנות יוביל לבזבוז זמן שיפוטי יקר, ואף עשוי להביא לפסיקות סותרות של בתי משפט. לכן, תביעה ייצוגית נגד בנקים הינה אחד הכלים המשפטיים החשובים ביותר המאפשרים לציבור הלקוחות להגן על זכויותיהם בצורה מלאה ומקיפה, על מנת להשיב את הבנק לפעול באופן חוקי וכן להשיג פיצוי הולם עבור לקוחותיו בגין הפרת התחייבויותיו שלא מילא כדין. כשם שהבנק מאגד את רווחיו מציבור הלקוחות הנרחב שלו באמצעות פעולה מסוימת, כך התביעה הייצוגית מאגדת את כלל הנזקים אשר הבנק יצר בפעולותיו ומחייבת את הבנק לפצות בגינם, ולנהוג בדרך פעולה ראויה וחוקית. זאת ועוד, מכיוון שמדובר בסכומים גבוהים מאוד, פערי הכוחות מתאזנים בין הבנק לבין לקוחותיו, ובשל כך, לרוב הבנק יחתור להסדר פשרה.

לאור הכתוב לעיל, חשוב למצוא ולהתייעץ עם עורכי דין המתמחים בתובענות ייצוגיות, על מנת לדעת האם קיימת עילה והאם אתם עומדים בתנאים להגשת תביעה ייצוגית.

 

בך, לדרמן ושות' הינו משרד בוטיק בין הבולטים בתחום הליטיגציה האזרחית במדינת ישראל, אשר מתמחה בתביעות משפטיות מורכבות בתחום המשפט האזרחי מסחרי, בתובענות ייצוגיות ותובענות נגזרות, בפירוקי חברות ודיני חדלות פירעון, במאבקי שליטה בחברות וארגונים ובהליכים בפני בג"צ בתחומי המשפט הציבורי.

המשרד לקח חלק משמעותי בהליכים פורצי דרך אשר נקבעו בהם תקדימים משפטיים חשובים. יתרה מכך, המשרד היה שותף באופן מלא בהליכה חקיקה בכנסת במספר תחומים, כולל תובענות ייצוגיות. לאור זאת ועוד רבות, מזה 10 שנים ברציפות, שהמשרד מדורג בדרגות הדירוג הגבוהות ביותר בתחומי הליטיגציה האזרחית מסחרית והתובענות ייצוגיות.

קהל לקוחותינו כולל בין היתר בנקים, רשויות מקומיות, חברות היי טק, גופים וארגונים ציבוריים, מגוון לקוחות בתחומי התעשייה, המסחר והתשתית, חברות בתחום הבניה, חברות בתחום הדלק, לקוחות פרטיים וכן לקוחות מחו"ל. זאת ועוד, המשרד מקיים קשרי שיתוף פעולה שוטפים עם משרדי עורכי דין ברחבי אירופה וארה"ב המאפשרים הגשת סיוע, ייעוץ וייצוג משפטי הן עבור כלל הלקוחות הישראלים השוהים בחו"ל והן עבור לקוחות זרים הנמצאים בישראל.

המשרד מורכב מצוות עורכי דין מקצועי ומיומן אשר יעניק לכם את מלוא תשומת הלב, תוך יישום עבודת צוות, חשיבה יצירתית והבנה משפטית רחבה. זאת על מנת להעניק ללקוחותינו שירות משפטי מקיף, מהיר ויעיל תוך יחס אישי המותאם לכלל הצרכים של כל לקוח ולקוחה. מוזמנים ליצור קשר במספר 03-6932833.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן