תביעה ייצוגית חוק הגנת הצרכן

 

חוק הגנת הצרכן ותביעה ייצוגית בתחום הצרכנות

חוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 הוא הכלי המרכזי שיצר המחוקק הישראלי לצורך שמירה והגנה על האינטרסים של צרכן מול עוסק. חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 יוצר את הפלטפורמה הפרוצדוראלית שמאפשרת להגיש תביעות בגין עוולות צרכניות והפרת הוראות חוק הגנת הצרכן במקרים בהם קבוצה גדולה של צרכנים ניזוקו מהתנהלות עוולתית של עוסק.

 

מטרות חוק הגנת הצרכן ביחס לתביעה הייצוגית

הכח העסקי של תאגידים גדולים הוא רב ביותר ביחס לצרכן שמוגבל במידע שיש בידיו, בכוח המיקוח שלו וביכולתו לעמוד על זכויותיו. דיני הגנת הצרכן נועדו לצמצם אפוא את הפער המובנה בין התאגיד הגדול לצרכן הקטן. ניתן לנקוט בהליכים על פי חוק הגנת הצרכן במקרים פרטניים של פגיעה בצרכן ספציפי, אך כאשר עסקינן בפגיעה רוחבית שכמות גדולה של צרכנים נפגעה ממנה, מקנה חוק תובענות ייצוגיות את האפשרות לנקוט בהליך רוחבי במטרה לאכוף את הדין, ליתן פיצוי הולם לכלל הנפגעים ולהרתיע את התאגיד הספציפי ותאגידים נוספים שפועלים כמוהו מלהפר את הדין.

 

בדרך זאת, משמשת התובענה הייצוגית גם כאמצעי מונע מראש של עוולות, כאשר תאגידים שבעבר פעלו "בשיטת מצליח", מבינים כיום כי אם ינהגו כך, עשויה להיות מוגשת נגדם תביעה ייצוגית על ידי צרכנים, ולכן הם מחליטים מראש להימנע מלבצע את העוולה.

תביעה ייצוגית חוק הגנת הצרכן

קבלת ייעוץ וליווי משפטי מעורך דין

במקרים בהם מדובר בעוולה צרכנית הפוגעת בקבוצה גדולה של אנשים, ניתן לבצע שימוש במנגנון התביעה הייצוגית לשם מיגור התופעה הפסולה, אכיפת הדין ומתן פיצוי הולם לחברי הקבוצה הנפגעת.

 

פעמים רבות נתקלים לקוחות במצבים בהם עסקים או חברות לא פועלים בהתאם לחוק הגנת הצרכן. כך לצורך הדוגמה, כאשר בית עסק כולל בעת שקילת המוצר גם את מחיר האריזה מבלי לבצע את ההתאמה הנדרשת בדין. במקרים כגון דא, אשר הפגיעה בלקוח הספציפי מינורית באופן יחסי, אך בהסתכלות "מאקרו" ביחס לכלל הלקוחות הנפגעים, מדובר בפגיעה משמעותית, מומלץ לפנות לעורך דין אשר יבחן את המקרה לגופו ויבדוק את כדאיות הגשת התביעה.

 

חושבים שיש לכם תביעה ייצוגית? פנו אלינו

אנו משרד בוטיק שמתמחה בתחום הליטיגציה האזרחית – המסחרית ותובענות ייצוגיות ונגזרות. למעלה מעשור רצוף שמשרדנו מדורג בדירוגים הגבוהים ביותר בתחומי התובענות הייצוגיות והליטיגציה האזרחית-מסחרית על ידי חברות הדירוג BDI ו- B&D. על צוות המשרד נמנים עורכי דין מיומנים מהשורה הראשונה, כולם עם השכלה אקדמית נרחבת וניסיון מעשי עשיר, בוגרי המוסדות המובילים בישראל להשכלה.

 

במידה ונפגעתם מעוולה צרכנית מסוג כזה הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים באתר, או באמצעות האי-מייל Limor@bachlaw.co.il, או בווטסאפ לקישור המופיע באתר או בטלפון מס':  03-6932833 ואנו נוכל לבחון את המקרה והתאמתו להתברר במסגרת הליך ייצוגי.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן