עו"ד תביעות ייצוגיות

כל מה שחשוב לדעת על עורכי דין לתביעות ייצוגיות ועבודתם

 

תפקידו של עורך דין תביעות ייצוגיות

עורך דין העוסק בתחום התובענות הייצוגיותמטפל בתביעות ייצוגיות החל משלב האבחון הראשוני שמטרתו לראות האם קיימת עילת תביעה והאם המקרה אכן מתאים להתברר בהליך של תביעה ייצוגית, ועד לשלב הייצוג בבית המשפט או לסיום התיק בהסדר פשרה, לרבות במסגרת הליכי גישור.
עו"ד העוסק בתביעות ייצוגיות נדרש לא אחת להתמקצע בתחומי משפט רבים ומגוונים, שכן ניתן להגיש תביעות ייצוגיות בתחומים שונים, שכוללים בין היתר: הגנת הצרכן, דיני ביטוח, דיני בנקאות, דיני ניירות ערך, דיני הגנת הסביבה, דיני עבודה, דיני הגבלים עסקיים ועוד.

 

אופי התהליך של עבודה עם עורך דין תביעה ייצוגית

עורכי דין תביעות ייצוגיות יעניקו תחילה ייעוץ שבמסגרתו יעמדו על פרטי התיק ויעריכו את סיכויי ההצלחה שלו. עו"ד העוסק בתחום התביעות ייצוגיות מתחיל בבחינה מעמיקה ומקיפהשל התשתית העובדתית והמשפטית של המקרה של הפונה, במסגרתה נבדק האם קיימת לפונה עילת תביעה וכן האם המקרה מתאים להתברר על דרך של תובענה ייצוגית.

 

הליכי התביעה הייצוגית

תביעה ייצוגית מורכבת משני שלבים פרוצדורליים, כאשר השלב הראשון הינו שלב בקשת האישור,אשר רק לאחר קבלתה מתבררת התביעה לגופה. במסגרת הליךהאישור בית המשפט בודק, בין השאר, האם התיק מעורר שאלות משותפות של עובדה ומשפט לחברי הקבוצה, האם המבקש מתאים לייצג את עניינם של חברי הקבוצה וכיו"ב.

השלב השני מתנהל רק אם אכן ניתן אישור לניהול התביעה הייצוגית על ידי בית המשפט. במסגרת שלב זה נבחנת העוולה שנגרמה לקבוצת הנפגעים, כאשר לא אחת מסתיים ההליך בפשרה שמוסכמת על ידי עורכי הדין של הצדדים לתביעה, ואשר מקבלת תוקף של פסק דין.

 

קצת עלינו

אנו משרד בוטיק שמתמחה בתחום הליטיגציה האזרחית – המסחרית ותובענות ייצוגיות ונגזרות. למעלה מעשור רצוף שמשרדנו מדורג בדירוגים הגבוהים ביותר בתחומי התובענות הייצוגיות והליטיגציה האזרחית-מסחרית על ידי חברות הדירוג BDI ו- B&D. על צוות המשרד נמנים עורכי דין מיומנים מהשורה הראשונה, כולם עם השכלה אקדמית נרחבת וניסיון מעשי עשיר, בוגרי המוסדות המובילים בישראל להשכלה.

לפרטים נוספים אודות תובענה ייצוגית, ולקביעת פגישה עם הצוות המקצועי של משרדנו, הנכם מוזמנים לפנות וליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים באתר, או באמצעות האי-מייל Limor@bachlaw.co.il, או בווטסאפ לקישור המופיע באתר או בטלפון מס':  03-6932833 ואנו נוכל לבחון את המקרה והתאמתו להתברר במסגרת הליך ייצוגי.

עו"ד תביעות ייצוגיות

סגירת תפריט
דילוג לתוכן