ניהול תובענה ייצוגית

ניהול תובענה ייצוגית בשל בהעיקרי

מה קורה לאחר אישור התביעה הייצוגית

לאחר שמתקבלת החלטה של בית משפט המאשרת את בירור התביעה כתביעה ייצוגית, הרי שבשלב הבא, מתבררת התביעה לגופה בשם כל הקבוצה הנפגעת, כאשר אם היא מתקבלת, ניתן פסק דין המחייב את הנתבע לפצות את כל הנפגעים (גם אם הם מונים עשרות או מאות אלפים של אנשים), וכן מחייב את הנתבע לשנות ולתקן את התנהלותו צופה פני עתיד. במקרים בהם יש קושי לאתר את חברי הקבוצה, או ליתן פיצוי נפרד לכל אחד מהם, ניתן לפסוק פיצוי לתועלת הציבור שישולם לקידום מטרה ציבורית בתחום בו עוסקת התובענה.

 

הליך התביעה הייצוגית אורך זמן אך משתלם

תביעות ייצוגיות הינן, לא אחת, ארוכות שנים, סבוכות ומורכבות. הנתבעים משקיעים במקרים רבים מאמצים כדי להתיש ולהקשות על התובע הייצוגי ובאי כוחו, ולכן, צריך לגלות אורך נשימה. קיימים פערי כוחות ופערי מידע מובנים בין תובע לבין תאגיד ענק שמנסה לנצל את כוחו ואת המידע המצוי רק בידו כדי לסכל את הצלחת התביעה.

בדיקה משפטית מקיפה באמצעות עורך דין מנוסה בטרם מוגשת התביעה הייצוגית חשובה ביותר הן לשם בדיקת התאמת ההליך להתברר כייצוגי, והן לצורך התווית הדרך הנכונה להגיש את התביעה ולקדם את בירורה.

חשוב לציין כי במקרים רבים תיקי תובענה ייצוגית מופנים להליך של גישור– בין אם בהמלצת בית המשפט ובין אם ביוזמת באי כוחם של הצדדים לתביעה, במטרה לנסות ולהגיע לפתרון מוסכם בין הצדדים, מבלי לנהל את ההליך לכל אורכו.

נפגעתם? מעוניינים להגיש תביעה ייצוגית? למה כדאי לפנות דווקא אלינו

אנו משרד בוטיק שמתמחה בתחום הליטיגציה האזרחית – המסחרית ותובענות ייצוגיות ונגזרות. למעלה מעשור רצוף שמשרדנו מדורג בדירוגים הגבוהים ביותר בתחומי התובענות הייצוגיות והליטיגציה האזרחית-מסחרית על ידי חברות הדירוג BDI ו- B&D. על צוות המשרד נמנים עורכי דין מיומנים מהשורה הראשונה, כולם עם השכלה אקדמית נרחבת וניסיון מעשי עשיר, בוגרי המוסדות המובילים בישראל להשכלה.

לפרטים נוספים, ולקביעת פגישה עם הצוות המקצועי של משרדנו, הנכם מוזמנים לפנות וליצור איתנו קשר באמצעות השארת פרטים באתר, או באמצעות האי-מייל Limor@bachlaw.co.il, או בווטסאפ לקישור המופיע באתר או בטלפון מס':  03-6932833 ואנו נוכל לבחון את המקרה והתאמתו להתברר במסגרת הליך ייצוגי.

ניהול תובענה ייצוגית
 
סגירת תפריט
דילוג לתוכן