מה זה ליטיגציה מסחרית

משרדנו נמנה על הבולטים והמובילים בישראל בתחום הליטיגציה האזרחית – מסחרית. לצוות המשרד ניסיון עשיר ורקע אקדמי נרחב מהמוסדות המובילים בארץ, והיו שותפים להליכים פורצי דרך ולתקדימים משפטיים חשובים. בשורות הבאות נסביר מה זה ליטיגציה מסחרית ובאילו תחומים היא עוסקת.

אז מהי ליטיגציה מסחרית

עולם המשפטי מחולק לענפים ולתתי תחומים רבים העומדים בפני עצמם, אשר מצריכים בקיאות גבוהה בכל הקשור לחוקים, תקנות, פסיקות, תקדימים, חוזים והסכמים, וכך הדבר גם לגבי ליטיגציה מסחרית. מדובר בתחום רחב היקף המתמקד בכל הקשור לגופים ואנשים שיש ביניהם קשרים מסחריים, כגון חברות וארגונים, בתי עסק ובעלי עסקים, שותפים, בעלי תפקידים בכירים וכן הלאה.

באופן כללי, המונח ליטיגציה מתייחס לייצוג ולהצגת טיעונים בפני בתי המשפט על הערכאות השונות שלהם, עם חלוקה בין ליטיגציה פלילית לליטיגציה אזרחית, ובתוך האחרונה ליטיגציה מסחרית היא ענף העומד בפני עצמו. במילים אחרות, ליטיגציה מסחרית עוסקת בנושאים מסחריים המגיעים בשלב זה או אחר אל בית המשפט, למשל תביעות בגין הפרת חוזים, בעיות של עסקים וחברות מול ספקים, סכסוכים בין שותפים, סכסוכים הקשורים אל שור ההון, בעיות בחברות ציבוריות ופרטיות וכן הלאה.

מה זה ליטיגציה מסחרית

יחד עם זאת, ראוי לציין כי עורך דין העוסק בליטיגציה מסחרית אינו מבלה את מרבית זמנו בבית המשפט, נהפוך הוא: החלק הארי של מלאכתו נעשה במשרד, בישיבות מקצועיות, בשיחות עם הלקוח, בהתדיינויות מול באי הכוח של הצד השני, בבניית אסטרטגיה ובמהלכים טקטיים. יתר על כן, עורך הדין עשוי לטפל בעניינים שאינם מגיעים בסופו של יום לבית המשפט, כגון עריכה של חוזים, גבייה משפטית, טיפול בהליכי חדלות פירעון וכיוצא הזאת. למעשה, במקרים רבים הפתרון העדיף עבור הלקוח והאינטרסים שלו הוא להימנע מהגעה לבית המשפט, ועורך דין מיומן ורציני יידע לתת פתרונות יצירתיים לשמירה על שקט תעשייתי ככל הניתן.

לפרטים נוספים אודות ליטיגציה מסחרית – מה זה וכיצד פועלים עורכי הדין, ולקביעת פגישה עם הצוות המקצועי של משרדנו, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד בך, לדרמן ושות' בטלפון 03-6932833.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן