ליטיגציה‭ ‬אזרחית‭-‬מסחרית‭ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

למשרדנו‭ ‬ניסיון‭ ‬רב‭ ‬בניהול‭ ‬תיקים‭ ‬מורכבים‭ ‬וחדשניים‭ ‬מבחינה‭ ‬משפטית‭ ‬בכל‭ ‬תחומי‭ ‬המשפט‭ ‬האזרחי‭ ‬‮–‬‭ ‬המסחרי‭ ‬בפני‭ ‬כל‭ ‬הערכאות‭ ‬הקיימות‭ ‬בישראל,‭ ‬בבוררויות‭ ‬ובהליכי‭ ‬גישור.‭ ‬מזה‭ ‬שנים‭ ‬מדורג‭ ‬משרדנו‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬חברות‭ ‬הדירוג ‭ D&B‬ ו -‬‮ ‬‭‬BDI‭‬ כמשרד‭ ‬מוביל‭ ‬בתחום‭ ‬הליטיגציה‭ ‬המסחרית‭.‬

אודות ליטיגציה מסחרית ואזרחית

ליטיגציה אזרחית מסחרית היא התמחותו העיקרית של משרדנו, הנמנה על המובילים בישראל בתחומו. כבר יותר מעשר שנים שאנו זוכים לדירוגים הגבוהים ביותר בתחום הליטיגציה מסחרית ואזרחית ובתובענות ייצוגיות על ידי חברות הדירוג BDI ו- B&D. המוניטין המצוין לו זוכה משרדנו מבוסס על הצלחות רבות ומרשימות בתוך ומחוץ לכותלי בית המשפט, על תקדימים חשובים שמשרדנו חתום עליהם, ועל ליווי ללא דופי המותאם אישית לצרכי הלקוח.

מה חשוב לדעת על ליטיגציה מסחרית אזרחית

כאשר מדברים על ליטיגציה מסחרית ואזרחית מתכוונים לייצוג בבית המשפט בתביעות שונות המתקיימות בין גופים ואנשים המצויים בקשרים מסחריים, כגון תביעות של עסקים מול ספקים, סכסוכי שותפים, תובענות ייצוגיות, תביעות נגזרות, תביעות בין גורמים בשוק ההון, תביעות בגין הפרות חוזים וכיוצא בזאת. אין ספק כי הייצוג בבית המשפט מצריך כישורים אישיים גבוהים מצד עורך הדין, ביניהם יכולת שכנוע מצוינת, הבנת הנפשות הפועלות וקריאת תגובותיהן, רהיטות מעולה ושפת גוף מצוינת.

יחד עם זאת, ליטיגציה מסחרית ואזרחית אינה מתחילה ונגמרת בין כותלי בית המשפט, אלא נעשית ברובה בהתכוננות לקראת הדיונים עצמם. בין היתר יש להכיר לעומק את היחסים שבין התובע והנתבע ואת עילת התביעה, לבחון את הראיות, לגבש אסטרטגיה הולמת וטיעונים משכנעים, להכיר את הפסיקות, החוקים והתקנות הקשורים בעניין, וכן לבחון אפשרויות לפתרונות מחוץ לבית המשפט. כך לדוגמא, באמצעות גישורים ובוררויות שמשרדנו מבצע ניתן לא פעם להימנע מהרפתקה משפטית שעלולה להיות סבוכה, ארוכה ויקרה, המעבירה הכוח מידי הלקוח לידי השופט. מעבר לכך, עורכי דין בתחום עוסקים בתחומים רבים שאינם בהכרח מערבים ליטיגציה, כגון גבייה משפטית, עריכת חוזים, הליכי חדלות פירעון ועוד.

שתי דוגמאות לליטיגציה אזרחית מסחרית

על מנת לסבר את האוזן נביא בקצרה שתי דוגמאות מתחום הליטיגציה מסחרית ואזרחית. הראשונה היא תובענה ייצוגית המוגשת על ידי יחיד בשם קבוצה של אנשים וגורמים, אשר נפגעו מהתנהלותו של הנתבע – למשל בתחום הסביבתי, בתחום הצרכנות, בענייני שוויון זכויות, בגביית יתר של מיסים, בהגבלים עסקיים, ביטוח, בנקאות ועוד. מטרתן של תובענות אלו היא להשיג פיצוי לקבוצת הנפגעים (שאינו גבוה לכל אחד), לאכוף את הדינים ואת ההתנהלות המצופה מהנתבע, ולהרתיע מפני עבירה עליהם. דוגמא שנייה המשתייכת לתחום הליטיגציה אזרחית ומסחרית היא תביעה נגזרת, המוגשת על ידי בעל מניות או דירקטור בשם חברה, על מנת למצות את זכויותיה. זאת, במקרה שהחברה עצמה אינה מעוניינת להגיש את התביעה מסיבה זו או אחרת, אך עדיין התביעה מוגשת בשמה והיא זו שמקבלת את הסעדים והפיצויים, כאשר התובע מגבל גם הוא תגמול.

לפרטים נוספים אודות ליטיגציה אזרחית מסחרית וכיצד פועלים עורכי הדין, ולקביעת פגישה עם הצוות המקצועי של משרדנו, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד בך, לדרמן ושות' בטלפון 03-6932833.

 

סגירת תפריט
דילוג לתוכן